Love Me Like There's No Tomorrow

Performance
Saturday, October 6 — 8:00pm
Theatre Junction GRAND

Love Me Like There’s No Tomorrow is a durational lip-syncing performance to the solo record, Mr. Bad Guy by Farrokh Bulsara, better known by his stage name, Freddie Mercury. Known for his flamboyant stage persona and his exten­sive vocal range, Mercury is remembered as an immortal icon. Before his death in 1991, due to complications from AIDS only a few days after publicly acknowledging his HIV status, it was requested by him that his final resting place remain a secret even to his close family. Despite continu­ous public efforts to find Freddie’s grave, its location has remained a mystery to this day.

During this performance the artist lip-syncs the record and performs for the audience, however the music isn’t played from speakers but instead plays only in the headphones of the performer. The sound leaks from the headphones changing the booming energy of the music into a whisper. Love Me Like There’s No Tomorrow challenges the silence of the memorial and ac­tivates as a temporary monument, questioning the duality of a cover, as in to re-perform or re-record as well as to protect or to conceal.

Ryan Danny Owen‘s work responds to questions of identity, loss, desire, and emotion through the use of performance and various media, including music, found photographs and pornography. He examines his body existing within the context of queer genealogy and challenges the idea of coming after. His work is an act of cruising through a queer time and enacts a radical potential to deny the end of a timeline and curve it into a circle. Their work has been presented across Canada including IKG LIVE 2 and at Toronto Artscape Gibraltar Point. Later this year he is presenting an experimental residency project, Come Find Me, at Calgary Arts Commons exploring the queer present, past, and future of Calgary.

Samedi, 6 Octobre | 17:00 | Theatre Junction Grand (Flanagan Theatre)

Love Me Like There’s No Tomorrow est une performance de lip-sync de longue durée à partir du disque Mr.Bad Guy de Farrokh Bulsara, mieux connu sous le nom de Freddie Mercury. Connu pour son personnage de scène flamboyant et son registre vocal étendu, Mercury est une icône immortelle. Avant sa mort causée par des complications liées au SIDA en 1991, quelques jours seulement après avoir reconnu publiquement être atteint du VIH, Mercury a demandé que l’emplacement de sa tombe demeure secret, même pour sa famille proche. Malgré des efforts soutenus de la part du public pour trouver la tombe de Freddie, son emplacement est encore un mystère. Au cours de la performance, l’artiste chante le disque en playback devant public.

Toutefois, la musique ne provient pas de haut-parleurs, mais plutôt des écouteurs du performeur. Le son sort des écouteurs, transformant ainsi l’énergie de la musique en murmure. Love Me Like There’s No Tomorrow défie le silence et fonctionne comme un monument temporaire, remettant ainsi en cause la dualité d’une reprise pour reperformer ou réenregistrer, ainsi que pour protéger ou dissimuler.

Le travail de Ryan Danny Owen traite de questions liées à l’identité, à la perte, au désir et à l’émotion par l’intermédiaire de la performance et autres médias, dont la musique, des photographies trouvées et la pornographie. Il observe son corps du point de vue d’une généalogie queer. Son travail navigue à travers un temps queer et adopte un potentiel radical de refus de la fin d’une ligne de temps, transformant plutôt celle-ci en cercle. Son travail a été présenté partout au Canada, entre autres au IKG LIVE 2 et au Toronto Artscape Gibraltar Point. Plus tard cette année, il va présenter un projet de résidence expérimentale, Come Find Me, au Calgary Arts Commons, pour explorer le passé, le présent et le futur queer de Calgary.

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